دراغون بول زيد سوبر بوتودين .اول العاب سلسلة بوتودين تم تطويرها بواسطة توز سوفتوير كو ونشرتها شركة بانداي في فرنسا واليابان فقط
عام 1993 ﻷجهزة سوبر نينتيندو . -
في هذه اللعبة يوجد ثمان شخصيات للعب بها وخمس شخصيات اخرى مغلقة وقابلة للفتح اثناء التقدم فاللعب .اللعبة تعرض مميزات مراحل ضخمة ملونة ومقسمة على الحدود ومرمزة والتي تخبر الﻻعبين عن مدى قربهم من خصومهم .القتال يمكن ان يحدث على اﻷرض او في الهواء .توجد ايظا حركات قتالية مميزة وخاصة لكل ﻻعب . -
Dragon Ball Z: Super Butōden (ドラゴンボールZ 超武闘伝, Doragon Bōru Zetto Chō Butōden; lit. "Dragon Ball Z: Super Fighting Story") is a fighting game and the first installment in the Butōden video game series. It was released for the Super Famicom(Super Nintendo) on March 20, 1993, in Japan and on November 30, 1993, in France and Spain.
Super Butōden starts with 8 playable characters, and 5 other characters are unlockable characters, for a total of 13 playable characters in the game. Its story mode spans from the Piccolo Jr. Saga to the conclusion of the Cell Games Saga.The game features massive stages divided by a color-coded split-screen border which tells the players how close they are to their opponent. Combat can take place on the ground or in the air. A radar located below the health and power bars tells where the characters are in the stage. There are also unique special moves and "super moves" for each character (Goku's Kamehameha, Vegeta's Final Flash, Android 16's Hell's Flash, etc.). Players can counter super moves by dodging, blocking, or engaging in a beam struggle.
ذا ﻻيون كينج او الملك اﻷسد .تم تطويرها بواسطة ويست وود ستوديوز وفيرجين اينتراكتيف وتم نشرها بواسطة فيرجين اينتراكتيف بالتعاون مع سيجا .
عام 1994 ﻷجهزة سيجا وسوبر نينتيندو وجيم بوي وبي سي .. -
في هذه اللعبة يسيطر الﻻعب على بطل القصة سيمبا .بنفس احداث الفيلم .يبدأ سيمبا من صغره في مغامرته واثناء التقدم فالمراحل يكبر .فالنصف اﻷول من اللعبة ؛الﻻعب يتحكم بسيمبا وهو صغير والذي يقاتل اعدائه عن طريق القفز عليهم او الزئير .وعليه المرور بعدة مراحل صعبة من خﻻل تجنب الحيوانات البرية والصخور وفي النصف الثاني من اللعبة سيمبا يكبر ويحصل على حركات قتالية جديدة ويكون قادرا على الخدش والضرب والرمي بأي شكل من اﻷشكال .ويكمل مهمته عبر المراحل المتبقية ليصل الى نهاية القصة.. -
The Lion King is a platformer video game based on Disney's popular animated film of the same name. The title was developed by Westwood Studios and published by Virgin Interactive for the Super Nintendo Entertainment System and Sega Genesis/Mega Drive in 1994, and was also ported to the Nintendo Entertainment System, Game Boy, PC, Amiga, Master System, and Game Gear. The NES and Master System versions of the game were never released in North America. The Lion King was the final game released for the NES in Europe. A PlayStation launch title was going to be released in Japan but was cancelled. The game follows Simba's journey from a young carefree cub to the battle with his evil uncle Scar as an adult.
- عﻻء الدين نسخة السيجا .تم تطوير اللعبة بواسطة فيرجين اينتراكتيف ستوديوز
ونشرتها شركة سيجا على جهاز سيجا جينسيس عام 1993 .النسخة مختلفة تماما عن نسخة النينتيندو .. -
تختلف اصدارات اللعبة بين سيجا جينسيس وسوبر نينتيندو في اﻷدوات المستخدمة والرسومات واﻷماكن .غير ان مسار القصة فاللعبتين متشابه جداا .يتكون هذا اﻷصدار من 7 مراحل على حسب اﻷحداث الواردة في الفيلم .حيث في اصدار السيجا .يجب على عﻻء الدين هزيمة اﻷعداء وشق طريقه للمراحل اﻷخرى عن طريق ماهجمتهم بالسيف او احداث ارتباك لهم عن طريق رمي التفاح عليهم وتجنب العقبات الخطيرة امامه .اﻷحجار الكريمة فالطريق يمكن جمعها للحصول على المزيد من النقاط واﻷرواح في حالة الخسارة .يبدا عﻻء الدين مغامرته الحقيقية عندما يتم حجزه في كهف العجائب ويحاول الهروب من هناك بمساعدة الجني والبساط السحري الطائر ويكمل رحلته بعد ذلك عند تغير مسار القصة حين يتم خطف اﻷميرو ياسمين .وهكذا على حسب قصة الفلم .
-
Disney's Aladdin was developed for the Mega Drive by Virgin Interactive's studio of Virgin Games USA and published by Sega in 1993. This was due to the fact that Sega had both obtained a license for publishing video games based on Disney's motion picture and established a collaboration deal with Disney's animation studios which was a first in the video game industry.
The player controls Aladdin, who must make his way through several levels based on locations from the movie: from the streets and rooftops of Agrabah, the Cave of Wonders and the Sultan's dungeon to the final confrontation in Grand Vizier Jafar's palace. The Sultan's guards and also animals of the desert want to hinder Aladdin in his way. He can attack either close range with a scimitar, which can deflect certain projectiles, or long range with a limited supply of apples. Next to apples, Aladdin can also collect gems which can be traded for lives and continues from a traveling peddler. Finding Genie or Abu icons enables bonus rounds.
كيربي سوبر ستار ..تم تطويرها بواسطة هال ﻻبورتري ونشرتها شركة نينتيندو عام 1996 ﻷجهزة سوبر نينتيندو .. -
في هذه اللعبة يتحكم الﻻعب بشخصية كيربي الذي يمكنها الطفو حول الشاشة واستنشاق للكتل واﻷعداء ويبصقها على اﻷعداء اﻵخرين كوسيلة للهجوم .ايظا يمكن لكيربي نسخ قدرات اﻷعداء واستخدامها بأعتبارها ملكا لها .لتصبح قادرة على اداء مجموعة واسعة من الهجمات . -
Kirby Super Star, known as Kirby's Fun Pak in Europe and Hoshi no Kirby Super Deluxe (星のカービィスーパーデラックス Hoshi no Kābī Sūpā Derakkusu?, lit. "Kirby of the Stars Super Deluxe") in Japan, is a 1996 platforming video game developed by HAL Laboratory and published by Nintendo for the Super Nintendo Entertainment System video game console. It was first released in Japan on March 21, 1996, in North America on September 20, 1996, and in Europe on January 23, 1997
Kirby Super Star sees players take on the role of Kirby, who can float around the screen, inhale blocks and enemies and spit them out. By swallowing certain enemies after inhaling them, Kirby can copy their abilities and use them as his own, becoming able to perform a wide range of attacks. A unique feature of the game is the addition of helpers. When Kirby is in possession of an ability, he can choose to transform it into a helper character which can be controlled by a second player or the computer AI (certain abilities such as Crash or Microphone cannot be turned into helpers). Kirby can choose to give the helper a different form, or revert them into a power up to use on himself in an emergency. Certain helpers, such as Wheelie, allow Kirby to interact with them during two player play. If the helper takes too much damage, there is a short time for Kirby to grant it a new power before it disappears until Kirby creates a new one. However, if Kirby takes too much damage, he will lose a life.
رستلمينيا لعبة اﻷركيد .تم تطويرها بواسطة ميد واي و سكولبتورد سوفتوير وتم نشرها بالتعاون مع اكﻻيم اينترتينمنت
عام 1995 ﻷجهزة اركيد وسوبر نينتيندو وسيجا جينيسيس ونشرت ايظا
عام 1996 ﻷجهزة بلي ستيشن 1 وسيجا ساترن . -
على الرغم من كون هذه اللعبة مبنية على مصارعة المحترفين في ريسلمينيا اﻻ انها في رسوماتها الرقمية وطريقة اللعب جعلتها اكثر في اسلوب القتال اكثر من رياضة مصارعة .وهية مستوحاة من اللعبة الشهيرة مورتال كومبات.ومايصنع الفرق بين هذه اللعبة ولعبة المصارعة اﻷصلية ان هذه اللعبة في اسلوب القتال تميل اكثر للكرتونية. ومن اﻷمثلة على ذلك .المهرج دوينك يسحب مطرقة من الفراغ فالهواء للقتال بها وايظا ذراع المصارع رامون تتحول الى شفرة للقتال بها وهكذا. -
WrestleMania: The Arcade Game) is a professional wrestling arcade gamereleased by Midway Manufacturing Co.in 1995. It is based on the World Wrestling Federation (WWF) professional wrestling promotion.The game featured digitized representations of eight WWF performers who are pitted against each other in fast-paced matches inspired by Midway's Mortal Kombat and NBA Jamgames. Commentary is provided by Vince McMahon and Jerry Lawler, who also appear in the game sitting at the announcers' table to the right of the ring.Acclaim, who published the console versions of the game, developed a follow-up, WWF in Your House for the PlayStation, Sega Saturn, and DOS.
Despite being based on professional wrestling, WrestleMania's digitized graphics and fast-paced gameplaymake it more of a fighting game than a Sports/wrestling game inspired by Midway's popular Mortal Kombatseries. What separates this game from previous and future WWF/WWE video games is its over the top and very cartoonish attacks. Examples include Doink the Clown pulling out a mallet out of thin air, Razor Ramon's arm transforming into a blade, or Bam Bam Bigelow's fists catching on fire. While actual wrestling moves are present, matches consist primarily of strike attacks and special moves. There are other similarities to the Mortal Kombatgames, such as uppercuts that cause the opponent to go sky high, flawless victories and very tongue-in-cheek character animations.
دونكي كونج جي ار ..تم تطويرها بواسطة نينتيندو و اتاري و كوليكو إندوستريس .وتم نشرها بواسطة نينتيندو عام 1982 ﻷجهزة نينتيندو واركيد -
يتم سجن اﻷميرة في قفص فاﻷعلى ويسعى دونكي كونج ﻷنقاذها مرورا بعوائق فالطريق ويجب عليه التغلب عليها والصعود الى اعلى حتى الوصول الى القفص وتحرير اﻷميرة بعد ذلك ينتقل الى المرحلة اﻷخرى بشكل آخر وبمستوى صعوبة اكثر وهكذا ..
-
Donkey Kong Jr. (ドンキーコングJR. Donkī Kongu Junia?) is a 1982 arcade-style platform video game by Nintendo. It first appeared in arcades, and, over the course of the 1980s, was later released for a variety of platforms, most notably the Nintendo Entertainment System. The game's title is written out as Donkey Kong Junior in the North American arcade version and various ports to non-Nintendo systems. Its eponymous star, Donkey Kong Jr., also called simply Junior[3] or abbreviated as DK Jr., is trying to rescue his father Donkey Kong, who has been imprisoned. Donkey Kong's cage is guarded by Mario, in his only appearance as an antagonist in a video game. This game is the sequel to the video game Donkey Kong, which featured Mario as the hero and Junior's father as the villain (while in this game, it's the other way around).
سيركوس شارلي .تم تطويرها ونشرها بواسطة شركة كونامي
عام 1984
لعدة اجهزة منها نينتيندو واركيد . -
في اللعبة توجد ست مراحل عادية باﻷضافة الى مرحلة واحدة اضافية .ويجب على تشاري المرور بهذه الست مراحل بنجاح داخل السيرك وعمل الحركات الخطيرة وغيرها لكي يصل الى النهاية وبعد اﻷنتهاء تعاد اللعبة مرة اخرى ولكن بوتيرة اسرع وصعوبة اكثر وهكذا .. -
Circus Charlie (サーカスチャーリー Sākasu Chārī?) is an action/platform game originally released by Konami in which the player controls a clownnamed Charlie. The game was a hit arcade game in 1984, which also had a successful release on the MSX in 1984, the Nintendo Famicom in 1986 by Soft Pro and on the Commodore 64 in 1987. It was released along with other Konami classic games on the Nintendo DScompilation Konami Classics Series: Arcade Hits.
In the game there are six regular stages(plus an extra stage) of differing tasks that are to be completed by Charlie. Grabbing money bags, performing dangerous tricks, avoiding enemies, completing stages, etc., earns Charlie points. After the sixth stage is completed, the game starts over again but with a faster pace and more difficult (but exactly the same in terms of task to be completed) levels.Charlie also races against time. Bonus points are awarded according to the time remaining, but running out of time will cost the player a life.