السبت، 8 أكتوبر 2016

The 32X اظافة سيجا جينيسيس ،جهاز 32اكس .

The 32X
اظافة سيجا جينيسيس ،جهاز 32اكس .

32 اكس يعتبر اظافة على جهاز سيجا جينيسيس وتم تصميمه لتوسيع قوة وقدرات جهاز سيجا جينيسيس وايضا لتكون  بمثابة وحدة انتقالية لجيل 32 بت  الجيل الخامس للألعاب حتى صدور سيجا ساترن  ، 32 اكس مستقلا عن سيجا جينيسيس يقدم مكتبة العابه الخاصة وايضا الكارتريدج الخاصة به ،اطلقت هذه الأظافة فاليابان بأسم
سوبر 32 اكس
عام 1994 وبأسم جينيسيس 32 اكس في امريكا الشمالية عام 1994 ايضا واطلقت اخيرا في اوروبا  والبرازيل بأسم ميجا درايف 32 اكس ،كشف عن الجهاز من قبل سيجا في العام 1994 وقدم كخيار للمستهلكين الذين يبحثون عن انتقالية للجيل الجديد وبسعر منخفض ،طور الجهاز كرد منافس على جهاز اتاري جاغوار وايضا لقلق المطورين من ان جهاز سيجا ساترن لن يصل الى الأسواق حتى حلول نهاية العام 1994 ،المنتج كان سيطلق على انه مشغل العاب  جديد ومختلف تماما ولكن بأقتراح من فريق سيجا اوف اميركا تم تحويله ليكون اظافة على سيجا جينيسيس وجعل الجهاز يبدو اكثر قوة مما هو عليه،فشل الجهاز او الأضافة في استقطاب مطورين الطرف الثالث للألعاب بشكل كبير وذلك بسبب اعلان فرع  سيجا في اليابان عن جهاز سيجا ساترن في نفس وقت اطلاق الأظافة فلم تكن له مكتبة كبيرة من الألعاب للأسف ،تم اطلاق عدة العاب مختلفة للأظافة ولكن بشكل مستعجل لكي تستفيد الشركة من جهازها ولكن للأسف لم يتوفر الوقت لأطلاق العاب جيدة والأستفادة من قوة الأظافة ومميزاتها بشكل كامل،بعد ان قامت سيجا بتخفيضات للجهاز لبيعه بشكل اكبر في العام 1995 لم يكتب لها النجاح في ذلك خصوصا ان أنظار شركات الطرف الثالث لتطوير لألعاب اتجهت على ساترن واجهزة اخرى في وقتها لذلك تم اقصاء الجهاز من السوق بحلول العام 1996 وتحول تركيز شركة سيجا الى جهازها الجديد ساترن .حصلت الأظافة على تقييمات سيئة إجمالا بسبب قلة الألعاب فيها وعدم الأستفادة الكاملة من قدرات الجهاز وايضا بسبب التوقيت السيء في التسويق للمنتج من قبل شركة سيجا الأمريكية ،نلاحظ ان في ذلك الوقت لم يكن التنافس بين شركتي نينتيندو وسيجا فقط بل كانت سيجا الأمريكية و ايضا سيجا اليابانية تتنافسان مع بعضهما ايضا في سوق مشغلات الألعاب .

The 32X is an add-on for the Mega Drive/Genesis video game console. Codenamed "Project Mars", the 32X was designed to expand the power of the Genesis and serve as a transitional console into the 32-bit era until the release of the Sega Saturn. Independent of the Genesis, the 32X uses its own ROM cartridges and has its own library of games. The add-on was distributed under the name Super 32X (スーパー32X Sūpā Sanjūni Ekkusu?) in Japan, Genesis 32X in North America, Mega Drive 32X in the PAL region, and Mega 32X in Brazil.

Unveiled by Sega at June 1994's Consumer Electronics Show, the 32X was presented as a low-cost option for consumers looking to play 32-bit games. Developed in response to the Atari Jaguar and concerns that the Saturn would not make it to market by the end of 1994, the product was first conceived as an entirely new console. At the suggestion of Sega of America executive Joe Miller and his team, the console was converted into an add-on to the existing Genesis and made more powerful. The final design contained two 32-bit central processing units and a 3D graphics processor. To bring the new add-on to market by its scheduled release date of November 1994, development of the new system and its games were rushed. The console failed to attract third-party video game developers and consumers because of the announcement of the Sega Saturn's simultaneous release in Japan. Sega's efforts to rush the 32X to market cut into available time for game development, resulting in a weak library of forty titles that could not fully use the add-on's hardware, including Genesis ports. By the end of 1994, the 32X had sold 665,000 units. After price reductions in 1995, it was discontinued in 1996 as Sega turned its focus to the Saturn.

Reception after the add-on's unveiling and launch was positive, highlighting the low price of the system and power expansion to the Genesis. Later reviews, both contemporary and retrospective, for the 32X have been mostly negative because of its shallow game library, poor market timing and the resulting market fragmentation for the Genesis.

Kolibri . Sega 32X

Kolibri . Sega 32X .visit link in bio for more.
(#playSega32x)
تم تطوير اللعبة بواسطة
Novotrade
ونشرتها سيجا
عام 1995 لأجهزة سيجا 32x الأظافة على جهاز جينيسيس.

-
هية لعبة تصويب جانبي اطلقت حصريا لأظافة سيجا جينسيس مشغل العاب 32 اكس ، يتحكم فيها اللاعب بشخصية الطائر الطنان عبر عدة مراحل مختلفة للتغلب على الأعداء الذين يحتلون كوكبه وحمايته من التدمير،حصلت اللعبة على تقييمات إيجابية إجمالا واشاد النقاد فيها الجرافكس المميز في وقته وايضا الساوند تراك والجيم بلي السلس الذي لايتوفر في اي لعبة على جهاز جينيسيس في وقته.

-

Kolibri is a shooting game created exclusively for the Sega 32X, the Sega Mega Drive/Genesis add-on console. It was designed by Ed Annunziata and developed by Novotrade (now known as Appaloosa). Kolibri is the word or root word for hummingbird in several European languages.

الخميس، 6 أكتوبر 2016

Worms 4: Mayhem . ps2

Worms 4: Mayhem . ps2 . visit hashtag #playpstwo for more..

تم تطوير اللعبة بواسطة
Team17
ونشرتها
Codemasters
عام 2005 ﻷجهزة بلي ستيشن2.

-
هية لعبة استراتيجية من سلسلة وورمز مثل سابقتها وورمز 3دي عدى ان هذه النسخة يمكن للاعب فيها ان يعدل من شكل ومظهر الوورمز واضافة النظارات او القبعات او الخوذات والقفازات وغيرها ،وكذلك ايضا انشاء اسلحة فريدة خاصة بهم في ميزة جديدة تسمى مصنع السلاح ،تحتوي اللعبة ايضا على متجر حيث يمكن للاعب فيه شراء مختلف المواد لتزويد الشخصية باستخدام النقاط التي يكسبها من انهاء المهمات ،حصلت اللعبة على تقييمات مختلطة الى إيجابية إجمالا.



-

Worms 4: Mayhem is an artillery strategy game in the Worms series developed by Team17. It is much like its 3D predecessor Worms 3D, except that players can customize their worm's appearance (hats/helmets, glasses, facial hair, gloves/hands) as well as create their own unique weapons in a new feature called "The Weapon Factory." The game also contains a shop where players can buy various items, using points won by completing story missions, challenges or unlocking trophies. Shop items include new maps, new accessories and attire, personality banks (voices) and game styles. There are several new weapons and utilities included in the new game such as Bubble Trouble, Icarus Potion, Poison Arrow, Sniper Rifle, InflatableScouser, Tail Nail and Starburst (which, in fact, only replaces the Kamikaze). Unlike previous Worms games, Worms 4: Mayhemprovides cutscenes before each story mission to reveal background information.

Warhawk . ps1

Warhawk . ps1 . visit link in bio for more.
(#playpsone)

تم تطوير اللعبة بواسطة
SingleTrac
ونشرتها
Sony Computer Entertainment
عام 1995 لأجهزة بلي ستيشن ون .

-
هية لعبة طيران قتالية يتحكم فيها اللاعب بطائرته عبر ست مراحل مختلفة لتدمير قواعد العدو ،وتعرض اللعبة مشاهد مقطوعة لرواية قصة اللعبة بشكل افضل .حصلت اللعبة على تقييمات إيجابية إجمالا.


-

Warhawk also known as AirAssault in Japan is a futuristic arcade-style flight-combat game for the Sony PlayStation console, developed by SingleTrac and published by Sony Computer Entertainment. It was originally released on November 10, 1995 in North America and a month later in Europe. It was later re-released as part of Sony's Greatest Hits line-up.

A Windows version slated for release in 1996 was canceled.

A multiplayer-only remake of the same name has been developed by Incognito Entertainment; it was released on Blu-ray Disc and as a digital download for the PlayStation 3 on August 28, 2007.

Gameplay

الأربعاء، 5 أكتوبر 2016

The Grinch . ps1

The Grinch . ps1 . visit link in bio for more.
(#playpsone)

تم تطوير اللعبة بواسطة
Artificial Mind & Movement
ونشرتها كونامي
عام 2000 لأجهزة بلي ستيشن ون و دريم كاست وبي سي.

-
ذا جرينش هية لعبة بلاتفورمر مقتبسة من الفلم بنفس الأسم ،حيث يأخذ اللاعب السيطرة على شخصية جرينش في مهمته لتدمير عيد الكريسمس عبر عدة مراحل مختلفة ،حصلت اللعبة على تقييمات مختلطة الى سلبية في جميع الأصدارات .

-

The Grinch is a platform video game based on the film of the same name. The game was released shortly after the film hit theaters. George Lowe, best known for voicing Space Ghost on Space Ghost Coast to Coast and its spin-off Cartoon Planet, does uncredited work as the Narrator of the game.

Solomon's Key . NES

Solomon's Key . NES . visit link in bio for more.
(#playfisrtnintendo)
تم تطوير اللعبة ونشرها بواسطة
Tecmo
عام 1986 لأجهزة نينتيندو كمبيوتر العائلة.وعدة اجهزة اخرى لاحقا منها ماستر سيستم.

-
سولومنز كي، عبارة عن لعبة الغاز تعرف على انها من اكثر الألعاب صعوبة على جهاز كمبيوتر العائلة ،وفيها يتحكم اللاعب بشخصية بطل اللعبة الذي يجب عليه عبور مراحل مليئة بالأعداء  وايضا مؤقت لعد تنازلي يجب على اللاعب انهاء المراحل قبل نهايته في مراحل تصاميمها صعبة وعوائق كثيرة تعيق اللاعب من الوصول الى هدفه وهو المفتاح الذي يفتح له الباب للعبور الى مرحلة اخرى وهكذا ،تضع اللعبة اللاعب في تحدي حقيقي مع الأعداء والوقت وتزداد المراحل صعوبة مع التقدم ايضا .


-

Solomon's Key (ソロモンの鍵 Soromon no Kagi?) is a puzzle game developed by Tecmo in 1986 for arcade release on custom hardware based on the Z80 chipset. It is better known as a 1987 port to the Commodore 64 and the Nintendo Entertainment System, although it also appeared on many other game systems of the time, like the Sega Master System in 1988 and the Famicom Disk System, released in Japan on January 25, 1991.

The game is generally recognized as one of the most difficult games to appear on the NES. The player, controlling a sorcerer known only as Dana must overcome unlimited enemy spawning, challenging level designs, a countdown timer, instant death from any physical contact with enemies, and limited ways to dispatch enemies. In addition, it is easy for players to unintentionally render levels unwinnable while playing them. There is no saving, so if all lives are lost at level 49, the game has to be restarted from the beginning. However, a cheat code allows the player able to continue at the level where the last life was lost, except when used past level 41, in which case the player will restart at level 41. Solomon's Key has many hidden items and secret levels that are hard to find which enhances the reward for playing. The ending slightly changes depending on which secret levels, if any, the player finds and completes.

In 1993, a prequel was released for the NES named Fire 'n Ice in North America (called Solomon's Key 2 elsewhere).

الثلاثاء، 4 أكتوبر 2016

Gekido: Urban Fighters . ps1

Gekido: Urban Fighters . ps1 . visit link in bio for more.
(#playpsone)

تم تطوير اللعبة بواسطة
Naps Team
ونشرتها
Interplay, Infogrames, Zoo Digital Publishing
عام 2000 لأجهزة بلي ستيشن ون.

-
هية لعبة قتالية تقريبا شبيهة بطريقة لعبة فايتينج فورس على نفس الجهاز حيث يمر اللاعب بسلسلة من مراحل ثري دي يشق طريقه ويقاتل عبر الأعداء للوصول الى هدفه ، تستخدم اللعبة نظام قتالي سريع وتصميم جرافكس تكثر فيه الألوان ،حصلت اللعبة على تقييمات جيدة إجمالا.

-

Gekido: Urban Fighters is a beat 'em up video game for the PlayStation console, created by Italian studio Naps Team. The game uses a fast paced beat 'em up system, with many bosses and a colorful design in terms of graphics. The game features the music of Fatboy Slim and Apartment 26. Marvel comic book artist Joe Madureira also contributed. Versions of Gekido were also planned for the Game Boy Color and N-Gage but were never released. It was later followed by a GBA spin-off called Gekido Advance: Kintaro's Revenge. A second sequel has been announced, Gekido: The Dark Angel.

pcsx2 godfather game settings